Blog





24.06.2016 19:48

5 pravidiel, ako vyhodnotiť kvalitné SEO

1. Úspech sa nemeria pozíciou vo vyhľadávači


Možno vás teraz tvrdenie v názve trochu prekvapilo, ale profesionálna SEO agentúra sa nespozná len podľa toho, či vás dostane na prvé priečky vo vyhľadávačoch na určité kľúčové slovo. Na celú problematiku sa treba pozerať oveľa komplexnejšie. Ak je úspech optimalizácie deklarovaný iba dosiahnutými pozíciami, svedčí to o hrubom opomenutí mnohých dôležitých faktorov, ktoré sú pre zákazníka úplne zásadné.
Ako pre klienta SEO agentúry je pre vás dôležitá celá rada iných vecí. Viedli lepšie pozície v Googli k vyššej návštevnosti vašich stránok? A ak áno, splnili zákazníci na stránkach cieľ, ku ktorému sú stránky určené? Viedla teda napríklad vyššia návštevnosť k vyšším predajom vo vašom e-shope? Objednali si zákazníci službu alebo tovar, ktorý na stránke prezentujete? Aká bola návratnosť investícií do SEO?


 

2. Zamerajte sa na vaše obchodné ciele


Pre lepšie pochopenie celej problematiky si zvolíme modelový príklad. Ste majiteľom obchodu predávajúceho prírodnú BIO kozmetiku a Vaše internetové stránky sledujú dva základné ciele. Usilujete o rozšírenie povedomia o vašej značke a po druhé vám ide na stránkach o priamy predaj vášho tovaru. Potrebujete teda zlepšiť svoje pozície vo vyhľadávačoch Google a Seznam natoľko, aby k vám prirodzené výsledky vo vyhľadávačoch priviedli čo najviac ľudí... Ale teraz prichádza ten dôležitý moment, potrebujete, aby k vám prišlo čo najviac ľudí, ktorých vaše produkty zaujmú natoľko, že sa stanú vašimi zákazníkmi. Známe moto hovorí, že: "Nehľadáte návštevníkov, hľadáte zákazníkov."
Zjednodušene povedané teda vynaložené náklady na SEO - optimalizáciu pre vyhľadávače musia dvihnúť obraty vo vašom internetovom obchode. To je v tomto prípade jediným meradlom úspechu, nie samotná vyššia návštevnosť alebo snáď lepšie pozície vo vyhľadávačoch. Založili ste si internetový obchod preto, aby predával vašu BIO kozmetiku, nie preto, aby mal vysokú návštevnosť vo vyhľadávači a je úlohou kvalitnej SEO agentúry, aby vám preukázateľne doložila, že investície do optimalizácie sa pozitívne prejavili na raste predajov.


 

3. Zapojte webovú analytiku


Pri SEO vždy pracujeme s nástrojmi pre webovú analytiku, akým je napríklad Google Analytics. Pri jeho správnom nasadení sme schopní presne určiť, ktoré slová alebo skupiny slov, pre ktoré web optimalizujeme, skutočne vedú k vyšším predajom. Môžete namietať, že lepšie pozície vo vyhľadávačoch predsa vedú k vyššej návštevnosti a tá zákonite k vyšším predajom vždy, a tak nie je potrebné vyššie popísaný postup aplikovať. Pokiaľ hodláte investovať do SEO maximálne niekoľko stovák a máte úzke spektrum zákazníkov, nemusíte byť s následným vyhodnocovaním optimalizácie natoľko dôslední. Náklady na SEO sa však v rámci ročného plánu bežne pohybujú rádovo v tisíckach Eur a tu je už nutnosťou výsledky priebežne vyhodnocovať.

Máte napríklad vzorkovú predajňu v Bratislave, oplatí sa zamerať na kľúčový výraz "prírodná kozmetika Bratislava"? Pod takýmto výrazom môžu ľudia hľadať kozmetický salón používajúci prírodnú kozmetiku, nie e-shop. Ak prídu na vaše stránky a zistia, že neponúkate to, čo hľadajú, hneď zase odídu. A presne tento problém vám ozrejmí webová analytika. Prezradí vám, že ľudia hľadajúci "prírodná kozmetika Bratislava" u vás trávia na stránkach priemerne 25 sekúnd a nenakupujú žiadne produkty, nemá teda žiadny zmysel výraz ďalej optimalizovať. Vyplatila sa vám potom dobrá pozícia vo vyhľadávači na daný výraz, keď stála v úhrne 1000,- €?


 

4. Sledujte vynaložené náklady v pomere k zisku


Aj tie najlepšie pozície vo vyhľadávači sú nanič, ak náklady na optimalizáciu prevažujú zisk zo zvýšených predajov či objednávok služieb. Ak vás agentúra dostane na slovo "kozmetika" na prvé priečky v Googli pri nákladoch 1500,- € mesačne, ale úzke spektrum vašich výrobkov malosériovej výroby nie je schopné využiť tento potenciál, je celá koncepcia SEO nastavená zle a nemôžeme hovoriť o úspešnom SEO. Z toho je zrejmé, nakoľko otázne môže byť tvrdenie: "Dostaneme vás na prvé priečky vo vyhľadávačoch!" Vždy je dôležité vyhodnocovať návratnosť investícií, nie len samotnú pozíciu.

 

 

5. Úspech SEO hodnoťte v správny čas


SEO optimalizácia je dlhodobý proces a je tu veľmi dôležitá vaša dôvera v agentúru, že svoju prácu odvádza svedomito, keďže prvé preukázateľné výsledky jej snaženia budú viditeľné najskôr za 4-6 mesiacov. Agentúra musí predovšetkým porozumieť vašim obchodným cieľom, fungovaniu vášho biznisu a identifikovať vašu cieľovú skupinu. Následne musí vypracovať stratégiu a nezabudnúť na dôkladnú analýzu kľúčových slov. Potom prichádza na rad správne nasadenie Google Analytics, Google Search Console a ďalších analytických nástrojov na sledovanie pozícií vo vyhľadávači. Až potom agentúra pristupuje k čiastkovým úlohám samotného SEO podľa časového harmonogramu.

Či teda práca agentúry vedie k vytýčenému cieľu, nezistíte za mesiac. Nesnažte sa lámať palicu nad SEO len preto, že vaše stránky neobsadzujú za tak krátku dobu predné pozície vyhľadávačov a hodnoťte úspech SEO až po dlhšom časovom období.




facebook twitter gplus pinterest
tien




Copyright © 2018 Develart.de | Ochrana osobných údajov | Bližšie informácie